Wywiad z klientem ma kluczowe znaczenie, by tatuaż wyszedł dokładnie tak, jak sobie wymarzyliśmy. Warto pamiętać, że jest to pamiątka na całe życie, dlatego tak ważna jest sprawna komunikacja pomiędzy klientem a tatuatorem, dzięki której żadna kwestia nie zostanie pominięta, a my – jako klienci – będziemy finalnie zadowoleni z naszej ozdoby na ciele. Jakich pytań powinniśmy się spodziewać przed wykonaniem tatuażu?

Obowiązkowe pytania na etapie projektu

Jak podkreśla Grzesiek – Head Manager Studio w Ink.fluence – pierwszym krokiem są oczywiście zapisy. W tym studiu tatuażu tatuowaniem zajmuje się Laura “Candy Ink”. Klienci kontaktują się najczęściej poprzez fanpage na Facebooku. To właśnie wtedy ze strony osoby zajmującej się zapisami padają pytania o to, jaki tatuaż chcemy wykonać, jaki mamy na niego pomysł/ideę/koncepcję, w jakim miejscu przewidujemy jego wykonanie oraz jakiej wielkości wstępnie ma być ozdoba.

Dobrą praktyką jest przesłanie wszelkich informacji związanych z realizacją wzoru, które pozwolą tatuatorowi na poznanie oczekiwań klienta. Mogą to być obrazki, zdjęcia, ilustracje, kadry, wykonane tatuaże itp. wraz z krótkim słownym opisem. Nie trzeba pisać szczegółowych informacji – w razie czego studio tatuażu dopyta o wszelkie niejasności.

Konsultacja projektu

Po otrzymaniu niezbędnych informacji, osoba zajmująca się zapisami konsultuje się z tatuatorem, który określa, czy będzie w stanie podjąć się realizacji wzoru, czy jest on poza zasięgiem stylu, w którym dany artysta się porusza.

Jeśli powstają nieścisłości, np. dotyczące tego, czy dany projekt można wykonać w pożądanym miejscu, tatuator – w tym przypadku Candy Ink – proponuje bardziej dogodne umiejscowienie. Artysta określa także, czy przewidywana przez klienta wielkość jest wystarczająca, czy warto powiększyć wzór, by uwzględnić wszelkie szczegóły. Wszystko po to, by finalnie wzór na ciele prezentował się jak najlepiej. Po konsultacji zapada decyzja o tym, czy wzór zostanie wykonany.  Na tym etapie dokonywana jest także indywidualna wycena projektu na podstawie założeń wielkościowych, przewidywanego czasu wykonania tatuażu oraz jego umiejscowienia.

Kiedy wysyłany jest projekt?

Sprawa projektu jest mocno indywidualna i zależy od specyfiki pracy danego artysty. Niektórzy tatuatorzy wysyłają szkice lub wzory do wglądu kilka dni przed sesją, zaś inni robią to dzień przed sesją. Często także można spotkać się z praktyką, że tatuator przynosi gotowy projekt na sesję.

W Ink.fluence projekt wykonywany jest tuż przed sesją w studio wraz z klientem w dniu tatuowania. Pozwala to na uniknięcie wielokrotnego projektowania, a sam proces jest niezwykle twórczy. Klient ma realny wpływ na ostateczny kształt projektu – zarówno jeśli chodzi o dobór kompozycji, jak i wskazanie konkretnych kolorów. Cały proces jest przeprowadzany przez doświadczonego tatuatora lub tatuatorkę – w tym przypadku Laurę. Artysta sugeruje najlepsze możliwe rozwiązania, które w tatuażu mogą być mniej oczywiste niż w formach rysunkowych czy malarskich.

Akceptacja projektu

Warto podkreślić, że każda ze stron ma prawo do odmowy współpracy. Zarówno studio, jak i klient, który nie jest przekonany do projektu, mogą zrezygnować z wykonania wzoru.

Jeśli klient zgadza się na wszelkie wytyczne, wybierany jest dogodny termin oraz godzina. Po jego ustaleniu, klient jest proszony o przelanie zadatku na umówiony termin. Stanowi to zabezpieczenie dla studia i potwierdza umówiony termin.

Stały kontakt z klientem

Profesjonalne studio tatuażu dba o swoich klientów, dlatego stawia na sprawną komunikację.

“Po ustaleniu terminu jesteśmy w stałym kontakcie z klientem – obsługa studio jest czynna w godzinach 12:00 – 17:00” – podkreśla Grzesiek z Ink.fluence

Jeśli zajdzie potrzeba zmiany terminu, jest taka możliwość. Przeważnie należy w tym przypadku skontaktować się ze studiem tatuażu telefonicznie, mailowo lub przez stronę w mediach społecznościowych. Termin rezerwowany jest z pewnym wyprzedzeniem, dlatego, jeśli w międzyczasie pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, pytania bądź jeśli oczekiwania ulegną zmianie, można napisać do studia, a wszelkie niejasności zostaną wyjaśnione.

Tydzień przed wykonaniem tatuażu

Około tygodnia przed planowanym terminem wykonania tatuażu, każdy klient powinien dostać indywidualną wiadomość, w której proszony jest o potwierdzenie spotkania. Profesjonalne studio powinno także zapytać o wszelkie przeciwwskazania do wykonania ozdoby na ciele, np. o to, czy klient nie jest przeziębiony. Tatuowanie to proces, do którego należy się odpowiednio przygotować. Studio wysyła wszelkie wskazówki dotyczące tego, jak przygotować się do sesji, m.in. wyspanie się, bycie sytym, przygotowanie przekąski na sesję, zabranie odpowiedniej garderoby. Przesyłane są także informacje dotyczące lokalizacji studia oraz numer telefonu.

Po wykonaniu tatuażu

To, że tatuaż został wykonany, wcale nie oznacza końca komunikacji z klientem. Otrzymuje on wskazówki w wiadomości mailowej odnoszące się do tego, jak dbać o tatuaż i jak go pielęgnować, by prawidłowo się zagoił. Spora część informacji powinna zostać także przekazana w studio. Mail jest wysyłany w razie, gdyby klient zapomniał o którejś z istotnych części procesu gojenia.

Profesjonalne studio proponuje także kosmetyki do pielęgnacji i gojenia tatuażu. Przykładem tego typu preparatów są masła do stosowania na skórę po zabiegu, jak właśnie Tattoo Butter od LoveInk.


Kontakt z klientem prowadzony jest od momentu wysłania przez niego pierwszej wiadomości aż do dwóch-trzech miesięcy po wykonaniu tatuażu, czyli do czasu, po którym można realnie ocenić, czy dany wzór zagoił się prawidłowo, a cały proces przebiegł pomyślnie.

Dlaczego kontakt z klientem jest ważny?

Komunikacja z klientem jest niezwykle istotna. Profesjonalne studio od początku będzie przywiązywało do niej dużą wagę. Ważne jest, by cały proces przebiegł w przyjaznej i komfortowej atmosferze. W końcu wykonywanie tatuażu to wyjątkowy moment, a pamiątka pozostaje do końca życia.

Facebook Comments

:
Back

Zapisz się na wydarzenie

Dołącz do nas na Facebooku

Najnowsze wpisy